De vertrouwenspersoon en anti pestcoördinator op onze school is Sandrine Sedee. Zij is het eerste aanspreekpunt bij vermoeden van klachten met betrekking tot seksuele intimidatie, agressie en geweld. Deze persoon adviseert bij het indienen van een klacht en kan informatie geven over verder te nemen stappen.
In het hele proces van klachtenbehandeling speelt de vertrouwenspersoon een centrale rol. Het hele accent van haar handelen, ligt in de informele fase, wanneer nog zonder klachtencommissie getracht wordt de problemen op te lossen.
De informele fase is een belangrijk onderdeel van de klachtenprocedure. Het is van belang dat voor een ieder duidelijk is, dat men bij de vertrouwenspersoon terecht kan zonder dat dit tot een formele klacht hoeft te leiden. De garantie dat de vertrouwenspersoon geen stappen zal ondernemen als de klager/klaagster dat niet wil en de zekerheid dat alle klachten serieus zullen worden genomen moet de toegankelijkheid vergroten.
Indien nodig, zal onze vertrouwenspersoon een "formele" klacht neerleggen bij deze commissie, die deze klacht verder zal afhandelen.